środa, 16 kwietnia 2014

Antoni Słonimski - Ten jest z ojczyzny mojej

Ten, co o własnym kraju zapomina.
Na wieść, jak krwią opływa naród czeski,
Bratem się czuje Jugosłowianina,
Norwegiem, kiedy cierpi lud norweski,

Z matką żydowską nad pobite syny
Schyla się, ręce załamując żalem,
Gdy Moskal pada - czuje się Moskalem,
Z Ukraińcami płacze Ukrainy,

Ten, który wszystkim serce swe otwiera,
Francuzem jest, gdy Francja cierpi, Grekiem -
Gdy naród grecki z głodu obumiera,
ten jest z ojczyzny mojej. Jest człowiekiem

16 komentarzy:

  1. Jaki zajebisty wiersz, jestem w szoku

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamietam ten wiersz od dawna Tak sobie pomyslalem czy ja i sluchacz Radia Maryja jestesmy jednym narodem

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli przyjmujesz w duchu tego wiersza Słuchacza Radia Maryja, to tak. W przeciwnym razie już robisz selekcję, oceniasz, odrzucasz. A czy na pewno słusznie...? Skąd taka opinia?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten ktorego nie ogranicza narodowosc

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja pierdole debil napisal a ja musze sluchac tego pierdolenia poeci to kurwy nie polecam

    OdpowiedzUsuń