poniedziałek, 25 maja 2009

Skumbrie w tomacie - Konstanty Ildefons Gałczyński

Stanisławowi Piaseckiemu
Raz do gazety "Słowo Niebieskie"
(skumbrie w tomacie skumbrie w tomacie)
pryszedł maluśki staruszek z pieskiem
(skumbrie w tomacie pstrąg)

- Kto pan jest, mów pan, choć pod sekretem!
(skumbrie w tomacie skumbrie w tomacie)
- Ja jestem król Władysław Łokietek.
(skumbrie w tomacie pstrąg)

Siedziałem - mówi - długo w tej grocie,
(skumbrie w tomacie skumbrie w tomacie)
dłużej nie mogę... skumbrie w tomacie!
(skumbrie w tomacie pstrąg)

Zaraza rośnie świątek i piątek.
(skumbrie w tomacie skumbrie w tomacie)
Idę na Polskę robić porządek.
(skumbrie w tomacie pstrąg)

Na to naczelny kichnął redaktor
(skumbrie w tomacie skumbrie w tomacie)
i po nnmyśle powiada: - jak to?
(skumbrie w tomacie pstrąg)

Chce pan naprawiać błędy systemu?
(skumbrie w tomacie skumbrie w tomacie)
Był tu już taki dziesięć lat temu.
(skumbrie w tomacie pstrąg)

Także szlachetny. Strzelał. Nie wyszło.
(skumbrie w tomacie skumbrie w tomacie)
Krew się polała, a potem wyschło.
(skumbrie w tomacie pstrąg)

-Ach co pan mówi? - jęknął Łokietek:
(skumbrie w tomacie skumbrie w tomacie)
łzami w redakcji zalał serwetę.
(skumbrie w tomacie pstrąg)

- Znaczy się, muszę wracać do groty,
(skumbrie w tomacie skumbrie w tomacie)
czyli, że pocierp, mój Władku złoty!
(skumbrie w tomacie pstrąg)

Skumbrie w tomacie skumbrie w tomacie!
(skumbrie w tomacie skumbrie w tomacie)
Chcieliście polski no to ją macie!
(skumbrie w tomacie pstrąg)

1 komentarz:

  1. A to tak z okazji rocznicy przewrotu majowego. Co prawda sam przewrót był 12 maja, ale ja się zagapiłem. Jednak dobry wiersz warto opublikować, mimo iż dedykowany endekowi i do endeckiej gazety pisany, to niezmiennie jest to dobry wiersz.

    OdpowiedzUsuń